Sunteti abonat(a) la newsletterul omikron.ro.
Adaugati adresa de email info@omikron.ro in Address Book pentru a primi in continuare newsletterul cu noutati de la
omikron.ro.

 

 

19 Februarie 2018

 

Noutați OmiKont – Modificări salarizare 2018

 

Conform ORDONANȚEI DE URGENȚĂ nr.3, adopdată în data de 08.02.2018 și publicată în Monitorul Oficial nr.125 din 8 februarie 2018, pentru anumite categorii de persoane, formulele de calcul a contribuțiilor sociale au fost modificate, așa cu vă anunțam in mesajul trimis anterior. (Click AICI pentru mai multe detalii)

La acel moment vă avertizam asupra acestor modificări, cu recomandarea de a amâna cât mai mult cu putință calcularea și plata drepturilor salariale aferente lunii ianuarie 2018, recomandare venită atât din prisma unor incertitudini privind modul de calcul a contribuțiilor sociale, cât și datorită faptului că am așteptat publicarea pe site-ul ANAF a noii versiuni pe PDF-ului „inteligent”. Speram că, odată cu publicarea noii versiuni de D112, să se lămurească o serie de întrebări, unele apărute odată cu intrarea in vigoare a Ordonanței la care am făcut referire...

Abia în data de 14/02/2018, ANAF a publicat declarația 112 pentru anul 2018 (prima versiune). Fișierul a fost postat pe pagina ANAF dedicată descărcării de formulare (Click AICI pentru a accesta aceasta pagina). Din pacate așteptarea a fost în zadar ! Fișierul PDF pentru completarea Declarației 112, împreună cu anexele sale, NU CONȚIN NICI O MODIFICARE cu referire la OUG 3/2018. PDF-ul a fost actualizat conform ORDINULUI nr.1209/999/180/2018 din 30 ianuarie 2018, fără a integra modificări (presupun) impuse de aplicarea OUG 3/2018.

Click AICI pentru textul integral al OUG nr.3 din 08 februare 2018
Click
AICI pentru textul integral al ORDINULUI  nr.1209 din 30 ianuarie 2018

Așa cum ne-au obișnuit” reprezentanții Ministerului de Finanțe și ANAF, perioada de incertitudine privind modul de calcul a contribuțiilor sociale începând cu luna ianuarie 2018 se prelungește pe termen necunoscut. Dacă marți, 13 februarie, ministrul Eugen Teodorovici a declarat, citez: "Sunt câteva astfel de speţe şi astăzi. la ministerul de Finanţe, la ministerul Muncii şi la ministerul Educaţiei se discută şi joi vom veni, probabil, cu o propunere de modificare. Am mers pe principiul că nimeni nu pierde, nimeni să nu aibă de suferit. Astăzi, cel târziu maine, se vor încheia discuţiie si vom avea o forma finală", în urmă cu numai 3 zile, vineri 16 februarie, același ministru a afirmat la o emisiune TV, citez: "Proiectul de act normativ de săptămâna viitoare prevede următorul lucru: cei care sunt în concediu medical sau cei care vor intra în astfel de concedii din motive obiective, dacă vor fi diferenţe atunci se va plafona obligaţia de plată la nivelul anului trecut. De la 1 ianuarie până la apariţia actului normativ de săptămâna viitoare, pentru ca oamenii să-şi primească ceea ce poate au avut ca minus în acea perioadă, se vor rectifica astfel încât să-şi primească acei bani înapoi". Personal, consider că modul acesta de reglementare este total haotic. Ordinul cu normele de întocmire și conținutul declarației 112 a apărut de la începutul lui februarie. Urmare a OUG 3/2018, acel ordin cred că trebuia modificat. Normele de aplicare ale ordonanței sunt așteptate în 15 zile de la publicarea ordonanței (dacă mai apar). Formularul PDF publicat săptămâna trecută nu conține nimic nou referitor la aceasta ordonanță. Termenul de depunere a D112 și de plată a obligațiilor este 25 februarie. Suntem în 19 februarie, iar reprezentanții Ministerului de Finanțe și ANAF INCĂ MAI DISCUTĂ DACĂ MAI VIN CU MODIFICĂRI SAU NU...

Sursa acestor informatii o puteti vedea aici:
https://www.realitatea.net/ministrul-finantelor-confirma-guvernul-modifica-modificarea-din-oug-13-2018_2136107.html


http://www.amosnews.ro/teodorovici-mamele-bolnavii-de-cancer-si-cei-care-sunt-concedii-medicaleisi-vor-primi-banii-2018-02

 

 

Noutați OmiKont – versiune nouă de update (D112)

 

Această „țopăială” legislativă a fost și motivul pentru care am intârziat lansarea versiunii de OmiKont care să conțină toate aceste modificări. Astăzi, chiar cu riscul ca aceste actualizări să nu mai fie valabile peste câteva zile, am publicat un kit de update pentru OmiKont, versiunea v.2.8 rev.10.

Începând cu data de 19/02/2018, este disponibil acest nou kit de update, ce conține, ca principale modificări, actualizări aferente modulului de salarizare, în concordanță cu ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr.3 din 08 februarie 2018, privind unele măsuri fiscal-bugetare și a ORDINULUI nr.1209/999/180/2018 din 30 ianuarie 2018, privind completarea și depunerea Declarației 112.

ATENȚIONARE (FOARTE IMPORTANT !!!):
Există modificări ale formulelor de calcul pentru salariile aferente începând cu luna ianuarie 2018 ! Dacă aveți concedii medicale, dacă aveți salariați care au realizat venituri sub salariul minim pe economie corespunzător numărului de zile lucrătoare din lună în care contractul de muncă a fost activ, care nu sunt exceptați de la regulă conform art.146 alin 5(2) din Codul Fiscal, sau dacă aveți salariați scutiți de plata impozitului pe venit conform art.60 din Codul Fiscal, pentru toate aceste categorii de salariați, statele de salarii vor fi modificate față de sumele calculate anterior. Pentru mai multe informații puteți studia textul Ordonanței nr.3 din 8 februarie 2018, cea care a modificat formulele de calcul pentru aceste categorii de salariați. (click AICI pentru mai multe detalii)

VĂ RECOMANDĂM să refaceți calculul salariilor pentru luna ianuarie, INAINTE de a genera Declarația 112 !!!

Fiind vorba de modificări ale formulelor de calcul, programul va ghida utilizatorul spre a actualiza aceste formule, Astfel, dacă intrați in meniul \\Salarizare\Lichidare\Lichidare-calcul salarii veți primi un mesaj de avertizare asupra faptului că formulele de calcul nu sunt actualizate. Actualizare acestor formule o puteți face din meniul \\Salarizare\Configurare, apăsând butonul Setare formule de calcul incpand cu IANUARIE 2018, din partea de jos ferestrei. Abia după efectuarea acestei proceduri, veți putea accesa opțiunea Lichidare-calcul salarii.

INFO: Procedura descrisă mai sus trebuie efectuată pentru TOATE SOCIETAȚILE care au deja inițializat anul de lucru 2018, precum și pentru societățile pentru care nu a fost operată aceasta inițializare, după deschiderea noului an.

Ca PROCEDURĂ DE LUCRU, Declarația 112 se va genera, valida și semna ca și până acum.

ATENTIE: să vă asigurați că aveți ultima versiune pentru validator (DUK Integrator), altfel se vor genera erori la validarea declarației.

***************************************************************************************************************

IN CONCLUZIE, această OUG nr. 3/2018, reglementează baza de calcul a CAS la nivelul veniturilor obținute din concedii medicale, indiferent cine este plătitorul acestor venituri (societatea/angajatorul sau FNUAS/FAABMP) și elimină din sarcina asiguratului majorarea contribuțiilor sociale la nivelul salariului minim, acolo unde veniturile acestuia se situau sub acest plafon. S-au eliminat astfel situațiile neplăcute în care restul de plată devenea negativ, în anumite situații. Referitor la majorarea contribuțiilor sociale, corespunzător salariului minim pe economie, acolo unde veniturile salariaților se situează sub acest plafon, această majorare rămâne în vigoare, însă diferențele de plată dintre contribuțiile sociale calculate la salariile realizate și contribuțiile sociale calculate la nivelul salariului minim revin în sarcina angajatorului și vor fi suportate de către acesta. În Declarația 112, TOATE CONTRIBUȚIILE SOCIALE DATORATE vor fi declarate ÎN NUMELE ANGAJATULUI, indiferent dacă aceste sume sunt reținute de la salariați, suportate de angajator sau deduse de la plată. Defalcarea acestor sume o puteți urmări in Recapitulatia generala sau în Statul de plată format ITM. Astfel, inclusiv Notele contabile pentru salarii vor genera distinct sumele reținute de la salariați și cele suportate de angajator. Vă recomandăm să verificați si să actualizați conturile contabile în care se vor înregistra aceste contribuții.

***************************************************************************************************************

FOARTE IMPORTANT:

1. Fiind vorba de modificări de mare amploare, fiind totodată și prima lună în care plata contribuțiilor sociale a trecut de la angajat la angajator, există riscul de apariție a erorilor de calcul. Vă rugăm să verificați cu deosebită atenție salariile calculate și, dacă constatați inadvertențe, să ne contactați pentru remedierea lor. Vă asigurăm că depunem TOATE EFORTURILE pentru a înțelege aceste modificări legislative și de a le implementa cât mai corect în sistemul OmiKont.

2. NU PUTEM GARANTA că nu vor apărea, în următoarele zile, alte modificări impuse (sau nu) de aplicarea Ordonanței de urgență nr.3/2018, atât la calculul salariilor, cât și la completarea/validarea Declarației 112 !!! Vom urmări informațiile venite din partea ANAF și vă vom ține la curent cu noi actualizări.

3. Deoarece această versiune de update vine cu o serie de modificări importante și mult așteptate de majoritatea utilizatorilor noștri, este posibil ca, în perioada imediat următoare, să fim asaltați de solicitări din partea acestora pentru asistența în completarea procedurilor de update. Vom trata toate cererile în ordinea venirii lor și vă recomandăm, în situația în care aveți nevoie de asistență, să faceți o programare în acest sens. Cunoaștem importanța și necesitatea urgentării realizării acestui update, însă vă rugăm să ne acordați încredere, înţelegere şi respect reciproc.

 

 

Pentru a descarca această versiune de update puteți apela acest link sau direct din browser-ul dumneavoastră la adresa: http://www.omikron.ro/update/OmiUpdate.exe. În situația în care aveți nevoie de asistență în instalarea și utilizarea acestui kit de update puteți apela Serviciul de Asistență Clienți.

IMPORTANT: Recomandăm să efectuați o salvare (back-up) INAINTE de lansarea oricărei proceduri de update. Este foarte important în situația restaurării sistemului în cazul unui update eșuat.
În cazul în care, în timpul unei proceduri de update, apar mesaje de eroare, contactați de urgență Serviciul de Asistență Clienți pentru a afla modul în care puteți continua.

 

Info OmiKont – date de contact

 

Pentru a lua legatura cu noi, puteți folosi numerele de telefon fix 031.42.55.892, respectiv 031.42.55.893, împreună cu numerele de telefon mobil corespunzătoare astfel:

 

        COTFAS IONUT

0786.101.839

        DOBRE BIANCA

0786.101.840

Info update

 

 

Versiunile de update sunt disponibile în cadrul serviciilor de actualizări legislative și upgrade, pe baza de contract. În lipsa unui astfel de contract, versiunile de update sunt disponibile DOAR contra cost. Încheierea unui astfel de contract vă acordă dreptul de a descărca, instala și utiliza orice update pentru versiunile de OmiKont disponibile, în perioada valabilității contractuale. În plus, pe langă aceste servicii, beneficiati de asistență tehnică și suport specializat din partea echipei noastre.

În situatia în care cumulați facturi neachitate, cu o întârziere mai mare de 30 de zile de la data scadentă a facturii, accesul la aceste servicii va fi restricționat, reluarea accesului făcându-se numai după ce se va face dovada achitarii tuturor restanțelor la zi.

 

SC Omikron Software International SRL
CIF:
RO16474221
Reg.Comertului:
J40/8866/2004
Adresa de corespondenta:
Str.Vidin nr.54A, Etaj 2, Sector 2 Bucuresti 023789
Telefon: 031.42.55.892; 031.42.55.893
Mobil: 0786.101.839
e-mail: contact@omikron.ro

 

 

Daca nu vizualizati corect acest e-mail click aici.

 

Daca doriti sa nu mai primiti emailuri de la omikron.ro, trimiteti un e-mail cu subiectul DEZABONARE la info@omikron.ro.